Bu çalışmayı okulda
BEN-CİL
“Var olmaya” giden yolda “yok saymak” keskin, kontrast bir karşıtlığı çağrıştırır. Çoğunluklar arasında birey sayılmak isteyen ego; adeta bir yarıştaymış gibi, yok saydığının üstünden geçerek kendini yücelttiği ve var ettiği yanılgısına kapılır.
Öyle ki yargılayıcı fikir,
SELF-ISH
The “ignoring” connotes an absolute contrast on the path of the “existence”. The ego -which desires to be an “ individual” in communities- thinks that it creates and exalts itself by crushing what it ignores; as it is in a race. This is a great mistake!
“Var olmaya” giden yolda “yok saymak” keskin, kontrast bir karşıtlığı çağrıştırır. Çoğunluklar arasında birey sayılmak isteyen ego; adeta bir yarıştaymış gibi, yok saydığının üstünden geçerek kendini yücelttiği ve var ettiği yanılgısına kapılır.
Oysaki
İnsani kimliğimizi maddesel gerçeklikle belirlemediğimiz bir hayat
neden bir başkasını mutsuz etsin?
Önyargılarımızın bize ne faydası var?
Cinsiyetimiz olmadan “var” sayılmak neden bu kadar zor?
Öyle ki yargılayıcı fikir,
Güzel bir tuval üzerinde kontrastın uyumunda birleşmek yerine,
ayrıştırıp sınıflandırır. Kötü bir bencillik ürünü olarak cinsiyete varıncaya
kadar böler, böler, böler... Bu ayrımcı bencillik hali empati yoksunluğunun
ürünlerinden biri gibidir. Düz bir mantıkla empati; kontrast dostudur.
Soruların cevabı içimizdeki “bende” saklı. İçimizdeki
kontrastlara selam olsun!
Bu çalışmayı akademide bir etkinlik için oluşturmuştum. Kimlik, cinsiyet gibi konularda farkındalık oluşturmak için bir döküman.
SELF-ISH
The “ignoring” connotes an absolute contrast on the path of the “existence”. The ego -which desires to be an “ individual” in communities- thinks that it creates and exalts itself by crushing what it ignores; as it is in a race. This is a great mistake!
But;
Why do a life which we don’t define our personal identity with phsiycal reality disturbs people else?
Why do a life which we don’t define our personal identity with phsiycal reality disturbs people else?
What are the benefits of our bias?
Why is it so hard to “exist” without our gender?
The judgmental idea,
cannot combine the harmony of the contrast on a
beautiful canvas; it classifies and separates.
This is the bad side of the egoizm and it separates and separates till
degrading to gender,
This is the result of lack of emphaty.
This is the result of lack of emphaty.
As a simple logic, empathy is friend of the contast.
The
answers of the questions are hidden in “me” inside us. All hail contrasts
inside us!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder